Premijera: BMW R 1300 GS Adventure
Vrhunske performanse i atraktivni dizajn najbolje opisuju novopredstavljeni BMW R 1300 GS Adventure, koji u najsvežijem izdanju pruža potpuno novo iskustvo u vožnji.
Ovaj novitet iz BMW Motorrad porodice poseduje legendarni dvocilindrični bokser motor koji dolazi sa 145 konjskih snaga i 1.300 cc pri 7.750 o/min. Maksimalni obrtni moment je 149 Nm pri 6.500 o/min. što ga čini daleko najmoćnijim BMW bokser motorom ikada serijski proizvedenim.
Novo elektronsko dinamičko podešavanje vešanja (DSA) sada kombinuje dinamičko podešavanje prednjeg i zadnjeg prigušenja sa odgovarajućim podešavanjem kapaciteta opruge („tvrdoće opruge“) – u zavisnosti od izabranog režima vožnje i uslova vožnje. Automatsko podešavanje opruge osigurava kompenzaciju opterećenja, što čini vožnju na svim površinama još uzbudljivijom.
Sa prilagodljivom opcionom kontrolom visine, novi R 1300 GS Adventure nudi potpuno automatsko podešavanje, obezbeđujući maksimalnu udobnost u pogledu dinamike vožnje i slobode naginjanja.
R 1300 GS Adventure sada poseduje četiri režima vožnje, koja se lako prilagođavaju preferencijama vozača. Režimi vožnje „Rain“ i „Road“ su lako adaptivni na gotovo sve uslove na putu. Sa „Eco“ režimom vožnje moguće je postići maksimalni domet, dok dodatni režim vožnje „Enduro“ omogućava poboljšano iskustvo vožnje van standardnih puteva.
Sa novim automatizovanim asistentom za prebacivanje stepena prenosa (ASA), BMW Motorrad nudi inovativno tehničko rešenje za lakšu i udobniju vožnju motociklom. Iskustvo vožnje je dodatno poboljšano automatizacijom kvačila i menjača.
Novi R 1300 GS Adventure je već standardno opremljen dinamičkim tempomatom (DCC) sa funkcijom kočenja. Asistent pri vožnji nudi različite funkcije poput aktivnog tempomata (ACC), upozorenja na frontalni sudar (FCW), upozorenja o promeni trake, kao i upozorenja na sudar sa zadnje strane (RECW).
Ovaj novitet dolazi sa opcionalnim aluminijumskim centralnim koferom od 37 litara uz njegov nosač koji umanjuje vibracije, a tu je i unutrašnje osvetljenje koje olakšava upotrebu. Pored toga, unutar kofera je integrisana USB utičnica. Opcionalno su dostupni i bočni koferi ukupnog kapaciteta od oko 73 litre, uz opcionalna proširenja od 10 litara.
Najvažnije karakteristike novog BMW-a R 1300 GS Adventure:
- Automatizovani asistent za menjanje brzina (ASA) sa automatizovanim radom kvačila;
- Novodizajnirani bokser motor sa menjačem montiranim sa donje strane i BMW ShiftCam tehnologijom;
- Najmoćniji BMW bokser motor do sada;
- Snažan odziv u čitavom opsegu broja obrtaja motora, optimalna potrošnja goriva, nizak nivo emisija;
- Izlazna snaga i obrtni moment: 107kW (145 ks) pri 7,750 o/min i 149Nm pri 6,500 o/min;
- Potpuno redizajnirana konstrukcija motocikla; veća preciznost upravljanja i stabilnost u vožnji zahvaljujući novom EVO Teleleveru sa fleks elementom i revidiranoj vođici zadnjeg točka EVO Paralever;
- BMW Motorrad Full Integral ABS kao standard;
- Četiri režima vožnje kao standard;
- Kontrola obrtnog momenta kočenja motora (MSR), dinamička kontrola kočenja (DBC) i kontrola pokretanja uzbrdo (HSC) kao standard;
- Dinamička kontrola proklizavanja (DTC) kao standard;
- Elektronsko dinamičko podešavanje vešanja (DSA) kao opcional, sa dinamičkim podešavanjem prigušenja i brzine opruge, kao i kompenzacijom opterećenja;
- Adaptivna kontrola visine vozila i sportsko oslanjanje dolaze kao opcional;
- Matriks LED farovi i novorazvijeni pomoćni integrisani farovi kao standard;
- Prednje svetlo Pro sa prilagodljivim svetlom za skretanje (opcional);
- Standardni štitnici za ruke sa integrisanim pokazivačima pravca;
- Aluminijumski rezervoar od 30 litara;
- Dinamički tempomat (DCC) sa funkcijom kočnice kao standard;
- Asistent u vožnji sa aktivnim tempomatom (ACC), upozorenje na frontalni sudar (FCW), upozorenje o promeni trake i upozorenje o sudaru sa zadnje strane (RECW);
- Odeljak za punjenje pametnog telefona sa integrisanom USB utičnicom i utičnicom za napajanje od 12V kao standard.
- Grejanje sedišta za vozača i suvozača (opcional);
- Podizači upravljača do 30 mm (opcional);
- Širok izbor varijanti visine sedišta (opcional);
- Povezivost: multifunkcionalna instrument tabla sa 6,5-inčnim TFT ekranom u boji i brojnim funkcijama kao standard;
- RDC, vožnja bez ključa i grejači ručica kao standard;
- Atraktivni osnovni model uz varijante modela Triple Black, GS Trophy i Option 719 Karakorum;
- Široka paleta opcione opreme; originalna BMW Motorrad dodatna oprema.
Prošireni asortiman standardne opreme (u odnosu na prethodni model):
- Grejači ručica;
- Vožnja bez ključa (zaključavanje upravljača, paljenja i rezervoara za gorivo);
- Senzor pritiska u gumama;
- BMW Motorrad potpuno integrisan ABS Pro;
- Tempomat DCC s funkcijom kočenja;
- Elektronsko dinamičko podešavanje vešanja (DSA);
- Pomoćni farovi.